I.- INFORMACIÓ GENERAL APLICABLE AL TRACTAMENT DE DADES PERSONALS.
1.- RESPONSABLES:
El responsable del tractament és el La Fundació Pere Tarrés, amb domicili al carrer c/ Numáncia n. 149-151 de (08029) Barcelona, i correu LOPD@peretarres.org que decideix l’ús que s’ha de fer de les dades que vostè faciliti.
El delegat de protecció de dades és el Departament Jurídic amb domicili a C/ Numancia 149-151 de Barcelona (08029) Comprova el compliment de les normes, assessora al responsable del tractament i, quan correspongui, els afectats i interessats.
2.- DRETS.
Teniu dret a accedir al contingut de les vostres dades personals, a rectificar-les i a suprimir-les, a limitar el tractament, a oposar-vos a que es tractin, a consentir expressament la portabilitat de la vostra informació, a no sotmetre-us a decisions individuals automatitzades i a revocar total, o parcialment el consentiment que atorgareu quan signeu aquest document. Per exercir els drets podeu dirigir-vos a les adreces que consten al punt 1.
En cas que ens cediu dades de terceres persones, les hi heu de comunicar tota la informació que consta en aquest document.
3.- DRET A RECLAMAR.
Els organismes competents per resoldre els conflictes derivats de la signatura d’aquest document són l’Autoritat de Control de Protecció de Dades Espanyola, l’Agència Espanyola de Protecció de Dades ubicada a Madrid (28001), C/ Jorge Juan nº 6, i l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades, ubicada al carrer Rosselló nº 214, Esc. A, 1r 1a, 08008 Barcelona.
4.- MÉS INFORMACIÓ. https://www.peretarres.org/es/aviso-legal
II.- INFORMACIÓ ESPECIAL. TRACTAMENT DE DADES
El responsable del tractament farà servir i tractarà les dades que ens proporcioneu i les que es tractin mentre mantingueu relació amb el centre a fi de:
1.- PRESTAR ELS SERVEIS CONVINGUTS AMB L’INTERESSAT. El responsable només tractarà la informació que calgui complint els requisits establerts a l’article 13 del Reglament General de Protecció de Dades i d’aquesta manera, el tractament estarà condicionat per:
a.- Tipus de dades: identificatives, econòmiques, acadèmiques, socials, de salut i d’altres, tant dels menors com les dels seus representants legals.
b.- Finalitat: prestar els serveis que els interessats demanin en cada moment i per a mantenir-vos informats de les activitats i altres cursos de la Fundació. Per poder complir la finalitat prevista, s’han de mantenir informats els usuaris de les activitats en què participin tant els alumnes com els representants i familiars, be per mitjans electrònics, com per altres mitjans. També es poden fer servir les dades per fer estadístiques amb la finalitat de millorar el funcionament intern.
c.- Conservació: La informació acadèmica es conservarà als arxius històrics del responsable del tractament de manera indefinida amb la finalitat de poder certificar el nivell d’estudis assolit pels alumnes, quan ho demanin els interessats.
d.- Tractaments personalitzats: El departament d’orientació psicopedagògica tractarà la informació dels alumnes que tinguin alguna necessitat educativa específica. En alguns casos, podran comunicar dades als professionals externs quan calgui per donar suport al personal del centre o bé per afavorir els interessos dels alumnes o de les seves famílies. La informació psicopedagògica es conservarà 5 anys com a màxim, comptant des que l’interessat causi baixa del centre.
e.- Decisions individuals automatitzades En general, no es prenen. No obstant això, algunes proves “tipus test” es poden corregir amb programes o aplicacions digitals. Per fer una atenció més acurada de cada alumne, es poden generar perfils quan es presentin necessitats educatives especials.
f.- Càmeres de seguretat: S’han instal·lat per garantir la seguretat de les persones i de les coses que hi ha dins del recinte de la Fundació i també per prevenir i controlar la intrusió. Les imatges captades només es cediran a la policia o als òrgans judicials adients en cas de delicte o quan s’hagi comés una infracció. En tot cas, només es cediran imatges i /o so per imperatiu legal. Les imatges captades es conservaran, com a molt, durant 30 dies.
g.- Els destinataris d’aquesta informació son: el personal que la direcció hagi autoritzat prèviament, els proveïdors contractats per donar suport a la Fundació, als alumnes i, en general, a la comunitat educativa; també l’administració pública quan demanin dades en l’àmbit de les seves competències i, si és al cas, el Departament de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya en la seva qualitat d'òrgan atorgant de les subvencions que garanteix el projecte en el que participa. En alguns casos, es podran cedir dades identificatives als membres de l’AMPA, quan els interessats ho consentin expressament.
h.- Sistemes externs: Es fan servir per emmagatzemar dades. La majoria de dades que es tracten per aquests aplicatius es troben a la plataforma educativa que té contractada la Fundació, el responsable de la qual es troba ubicat dintre de la Unió Europea. Per compartir informació docent també es pot fer servir G-Suite (entorn google). El responsable del tractament ha signat un acord amb Google, ajustant-se a la resolució de l’Autoritat Espanyola de Protecció de Dades de 22 de juny de 2017. Podeu obtenir més informació sobre les polítiques de privacitat de Google, en el següent enllaç.
https://support.google.com/a/answer/2888485?hl=es
i.- Política de privacitat dels prestadors de serveis de tractament: Tota la informació sobre els drets dels usuaris que han permès el tractament digitalitzat es troba als avisos legals de les webs que contenen els programaris i les aplicacions. Com que l’accés es lliure, donem per reproduït tot el contingut dels avisos. Donada l’extensió dels continguts de les polítiques publicades, podeu demanar una còpia dirigint-vos al responsable del tractament a les adreces que consten a l’encapçalament d’aquest document.
j.- Base jurídica del tractament: Compliment de les obligacions i gestió de la informació aplicant les normes establertes al Reglament General de Protecció de Dades.
2.- DIFUSIÓ DE LES ACTIVITATS DE LA FUNDACIÓ.
La Fundació disposa d’una pàgina web, una revista, blogs i d’un perfil creat per a navegar per les xarxes socials, així com d’altres publicacions en les que es poden publicar imatges, so, treballs i dades identificatives i, en alguns casos, dades acadèmiques ( com poden ser, resultats de treballs, grups, llistes de classes) dels alumnes i també de la comunitat educativa. Podeu rebre més informació a la web de la Fundació (https://www.peretarres.org/). Les imatges es conservaran amb caràcter històric fins que revoqueu el consentiment que hàgiu donat.
Pot ser destinatari d’aquesta informació qualsevol que es connecti als espais de difusió pública d’informació.
La inclusió d’imatges a les xarxes socials pot implicar que s’hagi fet una transferència internacional de dades. En tot cas, el tractament d’aquesta informació es regula per les condicions d’ús que hagi imposat el responsable de la plataforma.
La base jurídica del tractament rau en l’obtenció del consentiment que atorgueu quan signeu aquest document i, en alguns casos, la obligació de complir el que disposa l’article 8.2 de la LO 1/1982, de protecció al dret a l’honor, la intimitat i la pròpia imatge.
En el cas que no consentiu la difusió d’imatges, sons i dades o no faciliteu les dades que calen per participar en les activitats del centre, la Fundació posarà tots els mitjans adequats per preservar la vostra intimitat, privacitat i pròpia imatge.
III.- ATORGAMENT DEL CONSENTIMENT
DECLARO que he llegit i entès tota la informació anterior, m’he assabentat de les dades exactes del responsable del tractament, de l’ús que farà de les meves dades i dels drets que tinc vers el tractament que m’ha proposat; he tingut l’oportunitat de preguntar i de resoldre tots els dubtes i, per tant, manifesto que
ACCEPTO les condicions del tractament proposades i
DEMANO al Responsable del Tractament que tracti la meva informació i la que elabori posteriorment en les condicions que consten en el present document i
AUTORITZO que faci el tractament de les meves dades amb la finalitat de prestar els serveis que ofereix i: difondre les imatges, so i dades en les condicions que consten en aquest document.
SI NO ESTEU D’ACORD AMB ALGUNA CONDICIÓ O VOLEU FER ALGUNA OBSERVACIÓ:
secretariaif@peretarres.org
NORMATIVA ACADÈMICA I DE FUNCIONAMENT
Assistència L’alumne haurà d’acomplir el mecanisme de control d’assistència que s’hagi explicitat a l’inici del curs.
Horari L’horari de les diferents sessions varia segons el tipus de curs, la modalitat o la sessió en concret. En cada programa es troba especificat quin és l’horari i a l’inici de cada curs el/la coordinador/a i/o el/la professor/a informarà de les variacions que s’hagin pogut produir. Formació, Consultoria i Estudis es reserva el dret –per causa justificada– de modificar o alterar el desenvolupament d’un curs. A criteri de cada professor/a, en les diferents sessions, es podrà realitzar un descans. Cal complir l’horari de les classes, respectant al màxim l’hora d’inici i acabament, pel bon funcionament del curs.
Aules, edifici i accés als cursos online L´ edifici de la Fundació Pere Tarrés al carrer Carolines, així com la resta d’edificis que pertanyen a la fundació, disposen d’ascensor reservat únicament per a l’ús de persones amb mobilitat reduïda o per al transport de material. Només es podrà utilitzar en els casos esmentats. Els/les alumnes han de respectar el mobiliari i el material de l’aula i l’edifici. Per tant, qualsevol desperfecte ocasionat haurà de ser resolt en la pròpia instal·lació per part de l’alumne/a causant i aquesta persona haurà de rendir comptes al responsable de la instal·lació. En cas d’actes que ocasionin desperfectes greus i injustificats es podrà valorar que l’alumne/a és NO APTE/A al curs. L’alumne també haurà de fer un bon ús del material i si es detecta alguna anomalia al respecte o actitud inapropiada, el/la docent pot arribar a valorar un NO APTE/A de la sessió, independentment que es determini o no la reposició del material concret. En acabar el curs l’aula ha de quedar igual o millor de com l’hem trobada. Per tant, tant el personal docent com tots els alumnes col·laboraran en les tasques d’ordre i neteja final, recollida de taula i cadires, etc. A les aules i recintes on es desenvolupin les sessions no es pot fumar, ni beure, ni menjar, ni consumir qualsevol tipus de substàncies estupefaents, així com en tots aquells espais on no s’especifiqui el contrari. En qualsevol aula, cal mantenir desconnectats els telèfons mòbils, llevat que per indicació del professorat es faci un ús acadèmic. No es pot utilitzar cap tipus d’aparell de gravació exceptuant que el/la docent valori que la sessió ho requereix. En el cas dels cursos online, l’accés al campus virtual es farà mitjançant unes claus d’accés que seran enviades al compte de correu electrònic que s’hagi indicat al full de matrícula. En el cas de matricular-se una vegada el curs ja s’ha iniciat (màxim en el període dels primers 15 dies del curs) les dades d’accés es rebran durant les 24h posteriors a la matrícula.
Disponibilitat del material dels cursos per als alumnes En cas que un alumne/a no pugui assistir a alguna sessió, podrà sol·licitar el material repartit a la sessió només mentre duri el curs.
Condicions de matriculació i baixa de cursos Qualsevol notificació de baixa feta dins dels 15 dies naturals anteriors a l'inici del curs significarà la pèrdua del 20% de l'import de matrícula. Notificada la baixa dintre dels 15 dies previs, i transcorregut més d'un mes des de la data de l'inici del curs no havent-se recollit la devolució de l'import corresponent, s'entendrà que s'hi renuncia. Un cop iniciat el curs es perd la totalitat de l'import abonat. En cas dels alumnes que hagin autoritzat el pagament mitjançant domiciliacions bancàries de pagament fraccionat, en cas de baixa es procedirà de la mateixa forma, és a dir, haurà d’assumir el càrrec de les diferents domiciliacions pendents. En el cas dels cursos online serà possible efectuar la matrícula al llarg dels primers 15 dies del curs. En qualsevol cas, la Fundació Pere Tarrés es reserva el dret d’admissió, així, malgrat s’hagi formalitzat prèviament la matrícula, la fundació podrà decidir no admetre l’alumne al curs.
Canvis i anul·lacions La Fundació Pere Tarrés es reserva el dret d’anul·lar qualsevol curs si el nombre d’alumnes o altres factors impedeixen dur a terme la formació amb la normalitat i garanties que són d’esperar. Així mateix, la Fundació Pere Tarrés podrà modificar les dates, ubicació, docents o aquells aspectes del curs que és considerin necessaris per a poder garantir la qualitat de la formació, comunicant-t’ho als alumnes. En el cas dels cursos online, la Fundació Pere Tarrés es reserva el dret de modificar les dates d’inici i fi del curs. En el cas que les dates proposades no permetin al participant cursar el programa podrà demanar un canvi de curs amb les mateixes característiques o bé una devolució total del l’import del curs. En els canvis de dates, horaris o ubicació i les anul·lacions es donarà opció a l’alumnat de canviar de curs o bé que se li retorni l’import de la matrícula.
Entrada i sortida del recinte A la seu de Formació, Consultoria i Estudis s’hi acostumen a realitzar simultàniament diversos cursos i hi ha personal treballant en les diferents seccions de la Fundació. Aquesta convivència exigeix que, en tot moment, hi hagi una voluntat de respecte tant amb les persones de dins de l’edifici, com el veïnatge. Cal vetllar perquè l’activitat que es porti a terme no destorbi el bon funcionament dels altres cursos o del personal i perquè l’entrada i la sortida dels recintes es faci amb el màxim d’ordre i silenci si es passa per davant d’altres aules on hi hagi cursos. En cas que el curs es realitzi en altres locals, caldrà respectar la normativa específica de l’equipament en sobre el funcionament i actuació en cas d’emergència.
Llengua vehicular En general la llengua vehicular dels cursos és el català (exceptuant en formacions online que es desenvolupen per a persones d’altres territoris), per tant, serà necessari que l’alumne/a l’entengui.
Avaluació i certificació En els cursos de la programació oberta, així com en els Certificats de Professionalitat, caldrà assistir al 75% de les hores presencials del curs per a ser considerat APTE i obtenir el certificat corresponent, exceptuant els cursos de Direcció General de Joventut, que es regeixen per la seva pròpia normativa. La falta de puntualitat reiterada en tots ells, comportarà la no superació del curs. En el cas dels Certificats de Professionalitat i els cursos de Direcció General de Joventut, a més de l’assistència, serà necessària la superació de les diferents proves exigides (teòriques i/o pràctiques), així com donar compliment a tots els criteris d’avaluació i assistència que fixi el SOC en referència als Certificats de Professionalitat. Els alumnes podran sol·licitar a Secretaria un certificat de matriculació o d’assistència al curs, emès en format digital (PDF), abonant les taxes estipulades per a aquesta finalitat. En el cas dels cursos online de programació oberta, l’obtenció del certificat dependrà de l’avaluació final del curs. La qualificació obtinguda serà de APTE en cas que l’estudiant hagi participat i superi com a mínim el 75% de les activitats obligatòries amb una nota igual o superior al 50% de la puntuació màxima. En cas contrari i seguint amb els paràmetres de correcció esmentats anteriorment, l’avaluació obtinguda serà de NO APTE. Els certificats dels cursos de programació oberta s'expedeixen en format digital (PDF) i estan a disposició de l'alumne per a descàrrega durant 15 dies, un cop superat el curs i sempre que s'hagi obtingut la qualificació de APTE. Passat aquest període caldrà abonar les taxes corresponents si es vol sol·licitar el títol.
Normativa de les pràctiques vinculades al desenvolupament dels diferents programes Certificats de Professionalitat*. El mòdul de pràctiques professionals no laborals serà en horari de matí o tarda i segons la disponibilitat dels centres i els/les alumnes. Només es podrà realitzar el mòdul de pràctiques si prèviament l’alumne/a ha superat la resta d’unitats formatives de la part teòrica del curs. Direcció General de Joventut* (monitors i directors de lleure). L’alumne podrà iniciar les pràctiques si ha superat tots els mòduls o en cas que li manqui per cursar-ne un. Al finalitzar el mòdul de pràctiques, s’avaluarà el desenvolupament de les competències de l’alumne mitjançant dos documents: el certificat de pràctiques que realitza el director/a de lleure titulat on es valora la idoneïtat de l’alumne en funció de l’actitud i les capacitats demostrades i la memòria de pràctiques que elabora l’alumne/a. *En el cas que el tipus de titulació disposi d’una normativa pròpia, el participant caldrà que s’aculli a ambdues normatives, la indicada en aquest document o d’altres facilitats per la fundació i la que reguli la titulació en qüestió.
IQ-FC-74-27122021
Desarrollado por INNOPULSE Asesores Tecnológicos